вівторок, 26 червня 2018 р.

Наказ "Про стан методичної роботи в 2017-2018 навчальному році"


Про стан методичної роботи в школі
в 2017-2018 навчальному році

У 2017-2018 навчальному році методична робота в школі здійснювалася відповідно ст.53 Конституції України, Законів України «Про освіту» та «Про загальну середню освіту», Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. №778, Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №87, Концепції Нової української школи, ухваленої рішенням Колегії МОН України від 27.10.2016 року, а також відповідно до завдань, визначених у наказі по школі № 120-ОД від 12.09.2017 року «Про організацію та структуру науково-методичної роботи з педагогічними кадрами в 2017 – 2018 навчальному році» та іншими нормативними документами, системою аналітичної, організаційної, діагностичної, пошукової, інформаційної діяльності з підвищення наукового, загальнокультурного рівня педагогічних працівників, удосконалення їх професійної компетенції та підвищення ефективності навчально-виховного процесу. Головним завданням методичної роботи є створення умов для самореалізації, самовдосконалення вчителя та учня, впровадження у практику роботи інноваційних технологій навчання та виховання, формування навичок здорового способу життя учнівської молоді.
Протягом 2017-2018 навчального року робота педагогічного колективу була спрямована на розв’язання науково-методичної проблеми: «Удосконалення навчально-виховного процесу шляхом втілення інноваційних форм і методів роботи», над якою колектив працював п’ятий рік.
На початку року була створена науково-методична рада школи на чолі з директором школи С.М.Кучеренко. До її складу ввійшли заступники директора з НВР Доля В.В., з ВР Коваль І.М., Сулига П.Г – керівник ШМО математично-природничого циклу,Суховєєва А.В. – керівник суспільно-гуманітарного циклу Векленко С.М. – керівник динамічної групи вчителів-початківців. Протягом навчального року відбулося 5 засідань науково-методичної ради школи за темами:
-         аналіз роботи шкільного колективу за минулий навчальний рік;
-          завдання та затвердження робочого навчального плану
-         план на новий навчальний рік;
-         розвиток творчої ініціативи вчителів;
-         вдосконалення та пошук активних і цікавих форм ведення уроку;
-         організація та проведення  етапів конкурсів «Учитель року» та конкурсів педмайстерності;
-         підготовка учнів до участі в предметних олімпіадах;
-         організація та проведення роботи школи молодого вчителя;
-         стан патріотичного виховання школярів ;
-         аналіз роботи педколективу над єдиною науково-методичною проблемою школи;
-          звіт про роботу ШМО та динамічної групи вчителів-початківців;
-           стан навчально-виховного процесу в школі .
Відбулося 13 засідань педагогічних рад.
У школі працюють 3 шкільних методичних об’єднань: суспільно-гуманітарного циклу, природничо-математичного циклу, класних керівників; було проведено 12 тематичних засідань. Найбільш результативні засідання:
  1. Ігровий світ на уроках англійської мови (керівник Суховєєва А.В.).
  2. Розвиток творчих здібностей учнів на уроках математики (керівник Сулига П.Г.).
Протягом року працювала динамічна група вчителів-початківців, було проведено 5 засідань, найбільш результативні:
1.     Нова українська школа – школа для життя в XXІ столітті (керівник Векленко С.М.).
2.     Компетентнісно-орієнтоване навчання молодших школярів (керівник Векленко С.М.)
За 2017-2018 навчальний рік у школі проведено 38 відкритих заходів.
Найбільш результативні:
- урок математики у 1 класі «Урок-подорож. Узагальнення й систематизація знань учнів. Табличне додавання й віднімання чисел у межах 10» ( учитель Синянська Т.І.).
- урок біології в 8 класі «Головний мозок. Лабораторне дослідження: вивчення будови головного мозку» (учитель Доля В. В.).
- свято вшанування обдарованих «Зоряний олімп» (педагог-організатор Коваль І.М.).
- географічно- краєзнавчий квест «Люби й вивчай свій рідний край» ( вчитель Горбань А.В.).
- науково-практична конференція «Перший крок у науку» (вчитель Кузьменко О.М.).
Протягом навчального року педагоги школи брали участь у професійних конкурсах: Кузьменко О.М. – учасник  Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2018» у номінації «Українська мова та література». Каніщева О.С. – ІІІ місце в районному конкурсі «На кращий кабінет початкових класів»,  Коваль І.М., керівник пришкільного табору «Ромашка», І місце в огляді-конкурсі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку 2017 року. Синянська Т.І. –– ІІ місце в районному конкурсі до Міжнародного дня птахів у номінації «Найкращий організатор біологічних свят» та учасник обласного етапу Всеукраїнської акції «День зустрічі птахів» .
У 2017-2018 навчальному році атестація педагогічних працівників відбувалася за новим Положенням про атестацію. Всього атестувалося 5 учителів школи: Доля В.В. (учитель біології), Кучеренко С.М. (учитель фізичної культури), Синянська Т.І. (класовод 1 класу), Обуховська Т.Є.( учитель англійської мови), Коваль І.М. – педагог-організатор. Рішенням атестаційної комісії І рівня Синянській Т.І.  підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії», Кучеренко С.М., Обуховській Т.Є. присвоєно другу кваліфікаційну категорію.  Рішенням атестаційної комісії ІІ рівня Долі В.В.підтверджено вищу кваліфікаційну категорію та звання «старший учитель».
Протягом навчального року підвищили кваліфікацію при СОІППО 6 педагогів школи: Векленко С.М., Мусієнко О.В., Моісеєнко І.В., Обуховська Т.Є., Сулига П.Г., Суховєєва А.В..
 Згідно з річним планом роботи протягом року проведено предметні тижні. Учителі за складеними планами проводили різноманітні позаурочні заходи з учнями, переважно інтелектуально-розважальні ігри. Слід відзначити проведені заходи вчителів англійської мови Колісніченко К.Т., Обуховської Т.Є., вчителя географії Горбань А.В., соціального педагога школи Моісеєнко І.В., вчителів-початківців. Учителі залучали до участі учнів як старшої так і початкової школи.
В школі створений каталог нормативно- правових документів з питань роботи з обдарованою молоддю та каталог методичної роботи з обдарованою молоддю. На обліку банку обдарованих нараховується 28 учнів школи.
Для розвитку творчих здібностей у школі працювали такі гуртки:
1.     Екологічний «Природа і фантазія» (керівник Синянська Т.І.).
2.     Хореографічний (керівник Коваль І.М.).
3.     Географічне краєзнавство ( керівник Горбань А.В.).
4.     Легкоатлетична секція ( керівник Дейкун О.І.).
5.     Юні туристи-краєзнавці (керівник Моісеєнко І.В.).
6.     Юні дослідники (керівник Кузьменко О.М.).
136 учнів школи брали участь в шкільному етапі Всеукраїнських олімпіад з навчальних дисциплін. 6 учнів-переможців І етапу, брали участь в ІІ етапі. Чернишева Вероніка (7 клас) - І місце в ІІ етапі олімпіад з української мови (вчитель Кузьменко О.М.), Петриченко Анжела (10 клас) – ІІ місце в ІІ етапі олімпіад з української мови (вчитель Бала Г.І.) , Левченко Ярослав (9 клас) – І місце в ІІ етапі олімпіад з англійської мови та учасник ІІІ етапу олімпіад (вчитель Обуховська Т.Є.). Петриченко Анжела (10 клас) – ІІІ місце в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Сумського територіального відділення Малої академії наук та ІІІ місце у Всеукраїнській інтернет-олімпіаді «Крок до зірок» (керівник Кузьменко О.М.); Линник Діана (8 клас) – учасник обласного етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Сумського територіального відділення Малої академії наук  та ІІІ місце в  науково-практичній конференції «Перший крок у науку» для слухачів Сумського територіального відділення МАН України (керівник Горбань А.В.).
Учні нашої школи традиційно активні учасники Всеукраїнських та Міжнародних учнівських конкурсів. Кількісні результати участі учнів нашої школи цього навчального року: «Кенгуру» - 46 учасників; «Колосок весняний» - 48 учасників; «Колосок осінній» - 43 учасники; «Левеня» - 15 учасників; «Соняшник» - 24, «Гринвіч» - 28 учасників.
Активну участь брали учні школи у різноманітних конкурсах еколого-натуралістичного напрямку. Переможцями конкурсів стали: Герасименко Ольга, Герасименко Анатолій, Векленко Катерина, Прищ Ольга, Світайло Андрій та Зарітов Владислав, які нагороджені дипломами та грамотами Великописарівської районної СЮН.
Хореографічний колектив «Зорепад» зайняв І місце у Всеукраїнському хореографічному фестивалі-конкурсі «Танцююча нація» в номінації «Сюжетний танець» (Хореографічна композиція «Чарівники» Золотий фінал) – грудень 2017 року та ІІІ місце у 6 Всеукраїнському фестивалі-конкурсі хореографічного та циркового мистецтва м. Київ – травень 2018 рік. Учасники  нагороджені медалями та дипломами. Є переможцем конкурсу «Таланти Великописарівщини».
Учні школи брали активну участь у спортивних змаганнях районного, обласного та Всеукраїнського рівнів. Високих результатів досягли Доля Володимир, Доля Віталій,  Тарасенко Іван, Петренко Олександр, Каніщев Владислав, Бойко Денис, Черніков Максим (тренер Дейкун О.І.). Вони нагороджені грамотами, медалями, цінними подарунками. 
За підсумками навчального року учні школи показали такий результат: з 116 учнів 2-11 класів, які підлягають оцінюванню, високий рівень показали 12 учнів (10,3%), достатній – 34 учні (29,3%), середній – 49 (42,2%), початковий рівень –  21учень (18,1%). Якість знань по школі склала 39,7% . Пропущено учнеднів за рік – 3105, по хворобі – 1751.
 12 учнів школи, які мають бали високого рівня нагороджені Похвальними листами «За високі досягнення у навчанні». Учень 11 класу Доля Володимир нагороджений Похвальною грамотою « За особливі успіхи у вивченні фізичної культури».
Слід звернути увагу на низьку результативність здачі  ДПА у 9 класі з української мови, ДПА у формі ЗНО в 11 класі з української мови та математики.
У 2018-2019 н. р. ШМО учителів-предметників необхідно чітко спланувати роботу з обдарованими дітьми, працювати над підвищенням рівня якості знань учнів, підвищувати якість підготовки учнів до Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів, активніше залучати учнів до участі в інтелектуальних конкурсах.
Протягом року адміністрація школи створювала всі можливі умови для самоосвітньої діяльності вчителів.
Проведена робота щодо замовлення навчальних підручників для учнів 5 та 10 класів.
Традиційні у школі педради, інструктивно-методичні наради, наради при директорові, завучу проводились згідно річного плану школи та по необхідності. Протягом року проводилося вивчення стану викладання української мови та літератури, фізичної культури в 6-7 класах, біології, вивчення основних предметів у 1 класі, англійської мови в 7-9 та 11 класах.
Матеріали за результатами перевірки були узагальнені наказами                                                                                                                                                                                і обговорені на засіданнях методичних об’єднань учителів-предметників, прийнято рекомендації щодо усунення недоліків, виявлених під час перевірки, визначені заходи щодо підвищення результативності роботи педагогів.
Отже, слід зазначити, що методична робота протягом 2018-2019 н.р. проводилася на достатньому рівні..
На основі вищевикладеного,
Наказую:
1. У 2018-2019 навчальному році педагогічному колективу продовжити роботу над єдиною науково-методичною проблемою «Удосконалення навчально-виховного процесу шляхом втілення інноваційних форм і методів роботи».
2. Заступнику директора з НВР Долі В.В. :
2.1. Постійно дбати про ефективність колективної та індивідуальної форми методичної роботи для вдосконалення фахової підготовки і підвищення професійної компетентності педагогічних працівників.
2.3.Продовжити роботу педагогічного колективу щодо виявлення юних обдарувань.
2.4.Продовжити роботу з накопичення та вивчення передового педагогічного досвіду.
2.5.В роботі методичних об'єднань звернути увагу на підвищення професійної майстерності: технологія підготовки уроку та його самоаналіз, самоконтроль своєї діяльності.
2.6. Розпочати підготовку до планування методичної роботи на 2018-2019 навчальний рік.
3. Учителям-предметникам:
- систематично працювати над підвищенням рівня самоосвіти;
 - удосконалювати рівень підготовки узагальнених матеріалів з досвіду роботи;
- працювати над впровадженням інноваційних методик з метою підвищення результативності навчально-виховного процесу.
4. Керівникам ШМО:
4.1.Ретельно спланувати роботу на 2018-2019 навчальний рік, враховуючи нові зміни в сфері освіти.
4.2.Взяти на персональний контроль проведення педагогічних тижнів,олімпіад, конкурсів.
5. Заступнику директора з НВР Долі В.В. розпочати підготовку до планування методичної роботи на 2017-2018 навчальний рік.
6. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора з НВР Долю В.В.


Директор школи                 С.М.Кучеренко

Немає коментарів:

Дописати коментар