субота, 4 листопада 2017 р.

Довідка про стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з правознавства

Довідка
про стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів
                                              з правознавства
Відповідно до перспективного плану вивчення стану викладання навчальних предметів у школі, зберігаючи наступність у вивченні стану викладання предметів, що були визначені відповідними наказами та пам’ятками відділу освіти Великописарівської РДА, протягом квітня-травня 2016-2017 навчального року вивчався стан викладання правознавства в школі.
Надання правової освіти має на меті формування системного уявлення в учнів про державу та право як основні засоби впорядкування суспільних відносин, вміння використовувати їх у суспільному житті. Наталія Миколаївна керується принципом, якщо кожна людина з дитинства засвоїть, що вона є людиною, особистістю, що вона має людські права, честь і гідність, може вільно висловлювати свої думки, тільки тоді вона зможе впливати на перебіг подій у суспільстві і брати участь у побудові дійсно незалежної, демократичної, правової держави.
     Відповідно до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів на 2016-2017 н. р. (лист МОН України від 09.06.2016№1/9 -296 ) в 9-му класі  вивчається предмет «Правознавство. Практичний курс», в 10-му класі - «Правознавство» за чинними навчальними програмами  зі змінами, внесеними у 2015 р. (9кл.) та у 2016р.- 10кл. (наказ МОНУ від 14.07.2016 № 826) та згідно методичних рекомендацій МОН України. Підручники та методичні посібники, що використовуються вчителем, відповідають переліку рекомендованої літератури (Лист Міністерства освіти і науки «Про переліки навчальної літератури, що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, для використання у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016 -2017 навчальному році» від 17.08.2016  № 1/9-434).
Викладання правознавства здійснює вчитель історії та права Петренко Наталія Миколаївна.  Педагогічний стаж – 27 років, І категорія. Останні курси – 2016 рік при СОІППО, рік останньої атестації – 2017. Проблема, над якою працює вчитель: «Застосування інноваційних форм і методів навчання на уроках історії та суспільних наук».
Курс правознавства у 9 класі вивчається за підручниками  В.Л. Суткового; Т.М. Філіпенка, у 10 класі – за підручниками С.Б.Гавриша, В.Л.Суткового, Т.М. Філіпенка.
Навчальний кабінет історії та правознавства суміщений з кабінетом географії. Кабінет забезпечений  наочними посібниками, нормативно-правовими актами (Конституція України, Загальна Декларація прав людини, Конвенція про права дитини, кодекси: Кримінальний кодекс України,  Кодекс цивільного захисту України), роздатковими матеріалами, зошитами  для поточного і тематичного контролю знань учнів. Учитель та учні забезпечені доступом до Інтернету, використовується електронна база тренувальних, тематичних, підсумкових різнорівневих завдань.
Аналіз відвіданих уроків та виховних заходів, вивчення шкільної документації свідчать, що вчитель права обізнана з навчальними програмами, листами та рекомендаціями Міністерства освіти і науки України з питань викладання  правознавства у 2016/2017 навчальному році, Критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, які затверджено наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 13.04.2011 № 329, іншими нормативно-правовими документами; має належну науково-теоретичну підготовку, володіє сучасною методикою викладання навчальних предметів, вдумливо і науково організовує  навчально-виховний процес, працює над підвищенням рівня навченості школярів, стимулює  інтерес учнів до предметів.
Керуючись у своїй роботі Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Конвенції про права дитини, Державними національними програмами «Освіта» (Україна ХХ1 століття) та «Діти України», іншими нормативно-правовими актами вчитель правознавства спрямовує навчально-виховний процес на засвоєння учнями своїх прав (на відпочинок, на захист, на розуміння дорослого, на підтримку, на повагу до себе …) , дотримання основних обовязків, розуміння значення та звязку правових понять, знання етичних норм поведінки, керування у своїй поведінці моральними нормами, відчуття меж припустимої поведінки.
Календарно-тематичні плани, за якими працює вчитель, відповідає діючим державним програмам, погоджені заступником директора з навчально-виховної роботи та затверджені директором навчального закладу.
         Ведення сторінок класних журналів в основному відповідає чинним вимогам.
У навчальному закладі вивчення стану викладання та рівня навчальних досягнень учнів з  правознавства здійснюється 1 раз на 5 років відповідно до перспективного та річного планів роботи школи.. Результати контролю узагальнюються довідками та наказами.
         Реалізуючи практичне спрямування практичного курсу правознавства у 9 класі, педагог застосовує пізнавальні завдання, які формують понятійний апарат учнів, вчать дев’ятикласників аналізувати і розв’язувати правові ситуації, фрагменти нормативно-правових актів, складати юридичний словничок за статтями закону, схеми, логічні ланцюжки, юридичні документи за зразком. Також в арсеналі вчителя правознавства є і такі види навчальної діяльності учнів, як виконання проектів (індивідуальних чи групових), підготовка міні доповідей, презентацій, написання творів-роздумів.
         При викладанні курсу «Правознавство» у 10 класі особлива увага приділяється урокам – юридичним практикумам, де учні індивідуально і у малих групах  під керуванням учителя розв’язують юридичні задачі, опрацьовують джерела права, характеризують правові явища і процеси.  Також тематичні заняття використовуються як одна із форм тематичного оцінювання учнів.
Засвоєнню програмового матеріалу учнями, формуванню правової культури сприяють предметні тижні. У рамках Всеукраїнських тижнів права   проводяться години спілкування, театралізовані уроки – зустрічі з героями улюблених казок, конкурси плакатів та малюнків, зустрічі з працівниками управління юстиції, правоохоронних органів, проводяться  диспути, вікторини, перегляд та обговорення документальних фільмів, спільно з практичними психологами  проводяться  тренінгові заняття, створюються мультимедійні презентації .
Зусиллями вчителя та адміністрації школи зміцнюється матеріально-технічна база навчальних кабінетів з історії та правознавства, зокрема, модернізуються наявні. Для проведення занять Наталія Миколаївна використовує компютер, проектор. Як показала перевірка, використання вчителем права комп’ютерної техніки, програмних засобів є досить ефективним.



Рівень навчальних досягнень учнів за І семестр 2016-2017 навчального року з правознавства
Класи
Учнів в класі
Високий рівень
Достатній
Середній
Початковий
Середній
бал
9
19
4
3
11
1
6,2
10
5
0
0
4
1
5

Рівень навчальних досягнень учнів за ІІ семестр 2016-2017 навчального року з правознавства

Класи
Учнів в класі
Високий рівень
Достатній
Середній
Початковий
Середній
бал
9
19
3
3
10
3
6,1
10
6
0
3
3
0
5,5

Рівень навчальних досягнень учнів за 2016-2017 навчального року з правознавства
Класи
Учнів в класі
Високий рівень
Достатній
Середній
Початковий
Середній
бал
9
19
3
3
13
0
6,4
10
6
0
2
4
0
5,6

Рекомендації:
Учителю правознавства Петренко Н.М.:
11. Розвивати вміння учнів приймати рішення, правомірно діяти та захищати свої права з використанням правових можливостей та механізмів.
22. Розвивати вміння учнів дискутувати, висловлювати та відстоювати власну думку.
33. Залучати здібних учнів до участі у Всеукраїнській учнівській олімпіаді з правознавства та інших конкурсах.




                                      Директор школи                    С. М. Кучеренко  �  

Немає коментарів:

Дописати коментар