Довідка
про стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів
з основ здоров’я
Відповідно до перспективного плану вивчення стану
викладання навчальних предметів у школі,
зберігаючи наступність
у вивченні стану викладання предметів, що були визначені відповідними наказами
та пам’ятками відділу освіти Великописарівської РДА, протягом березня- квітня 2016-2017 навчального року вивчався
стан викладання основ здоров’я в школі.
У Законі України «Про
загальну середню освіту» визначені основні завдання виховання свідомого
ставлення учнів до свого здоров’я та здоров’я інших, формування засад і
гігієнічних навичок здорового способу життя, збереження і зміцнення їх
фізичного та психічного здоров’я. Ці ж завдання визначені й у Державних
стандартах початкової і повної середньої освіти.
Одним із шляхів досягнення цієї мети
є навчання школярів відповідального ставлення до свого здоров’я та здоров’я
людей, що їх оточують, як до найвищих індивідуальних і суспільних цінностей,
формування через освіту здорового способу життя.
Основними
документами, які визначають вимоги до змісту освіти, є Державний стандарт
початкової загальної освіти (затверджений постановою Кабінету Міністрів України
від 20.04.2011№ 462) та Державний стандарт базової та повної загальної
середньої освіти (затверджений постановою Кабінету Міністрів України від
23.11.2011 № 1392). Пізнання, активна соціалізація, вплив на формування системи
цінностей суспільства й усвідомлене сприйняття навколишнього світу
розпочинається з виховання в загальноосвітньому закладі. Саме з цією метою в
квітні-травні 2017 року здійснено вивчення рівня
викладання предмету «Основи здоров’я» в 5-9 класах.
Дане питання слухалось на
нараді при директору 20 квітня 2017 року, протокол №.4. Виданий наказ по школі
від 08.06.2017 року № 67-ОД «Про стан викладання курсу «Основи здоров’я».
Адміністрація школи відвідала і
проаналізувала 7 уроків.
Результати контрольних зрізів з ОЗ
Учнів в
класі
|
Писали
роботу
|
Високий
рівень
|
Достатній
рівень
|
Середній
рівень
|
Поч.
|
Якість
знань
|
Середній
бал
|
5-17
|
16
|
2
|
12
|
1
|
1
|
87,5
|
7,9
|
6-18
|
16
|
3
|
5
|
8
|
0
|
50
|
6,8
|
7-13
|
11
|
1
|
5
|
3
|
2
|
54,5
|
6,1
|
8-9
|
7
|
0
|
5
|
2
|
0
|
71,4
|
7
|
Основи здоров’я в 9 класі
вичитані в І семестрі.
Основи здоров’я в 5-9 класах читає вчитель географії та
біології Горбань Алла Володимирівна. Педагогічний стаж – 18 років, має першу
кваліфікаційну категорію, 2017 рік – остання
атестація, курси при СОІППО – 2016 , сертифікат з ОЗ – № 001240, 2010
рік. Нагороди – Грамота відділу освіти Великописарівської РДА, 2014 рік.
Відповідно до наказу Міністерства науки і освіти України від 01.06.2009 р.
№ 457 в школі створений окремий навчальний кабінет з ОЗ, але він суміщений.
Є паспорт кабінету, перспективний план розвитку кабінету,
посадова інструкція учителя ОЗ, інструкції з безпеки життєдіяльності. Створена
фото-, відео-, тематична картотеки дидактичних і навчально-методичних
матеріалів з окремих навчальних тем. Зібрані творчі роботи учнів з ОЗ:
реферати, учнівські проекти.
Основні завдання, які ставить перед собою Алла Володимирівна:
- формування
в учнів знань про здоров’я, здоровий спосіб життя, безпечну поведінку,
взаємозв’язок організму людини із природним, техногенним і соціальним
оточенням;
- розвиток в
учнів мотивації дбайливого ставлення до власного здоров’я, удосконалення
фізичних, соціальних, психічних і духовних його чинників;
- виховання
в учнів потреби у здоров’ї, що є важливою життєвою цінністю, свідомого
прагнення до ведення здорового способу життя;
- розвиток
умінь самостійно приймати рішення щодо власних вчинків.
Учні Алли Володимирівни брали участь в конкурсі «Молодь
тестує якість».
Дієвим
засобом формування мотивації до навчання, підвищення пізнавальної активності,
поглиблення і розширення знань школярів, пропаганді здорового способу життя, прищепленню навичок
турботливого ставлення до свого здоров’я є
різноманітні форми позакласної роботи з предмета. Так, у рамках місячника «Увага! Діти на
дорогах» проходять вікторини, «Тиждень здорового способу життя», створення антиреклами
шкідливих звичок, написання творів «Ми – за здоровий спосіб життя!», тренінг «Я
обираю здоровий спосіб життя» .
В основному
навчально-матеріальна база викладання предмету в школі недостатня.
Учитель
самостійно виготовляє необхідний дидактичний і
роздатковий матеріал
та обладнання для забезпечення уроків. Використовує на уроках зразки гігієнічних засобів, малюнки, таблиці, які
виготовляє за допомогою мережі Інтернет.
Оформлені куточки «Куточки здоров’я», в яких розміщенні матеріали з питань
профілактики наркоманії, СНІДу, режим дня, правила гігієни, телефони екстренних
служб, правила запамп’ятовування(за кошти вчителя).
Календарне
планування вчитель здійснює відповідно
до навчальної програми:
Програма для
загальноосвітніх навчальних закладів. Основи здоров’я. 5– 9 класи. (наказ
Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 06.06.2012 № 664);
9 клас - Програма для
загальноосвітніх навчальних закладів. Основи здоров’я. 5–9 класи. – К.: Ірпінь:
Перун, 2005 (лист МОН від 23.12.2004 №1/11-1166).
· у 5-8 класах – 1 година
на тиждень;
· у 9 класі – 0,5 години на
тиждень.
Учитель ознайомлений зі структурою
навчальної програми, знає і правильно розуміє її вимоги, обізнана з нормативними документами та методичними
рекомендаціями з питань викладання основ здоров’я, вміє реалізовувати їх у
практичній діяльності. Сплановані та проводяться практичні роботи, оцінювання
здійснюється відповідно до вимог програми.
Матеріали з тем систематизовано, зібрано у тематичні
папки.
Уроки основ здоров’я специфічні, тому учитель намагається
побудувати їх нестандартно, цікаво. На кожному уроці використовує тренінги,
практичні вправи, рольові ігри, моделювання ситуацій. Такий діяльнісний підхід забезпечує максимальне засвоєння
матеріалу на практиці, збагачує зміст предмета емоційним, особистісно значимим матеріалом, створює умови для активного
діалогу між учасниками навчально-виховного процесу.
Учитель володіє структурою тренінгу, створює сприятливу
психологічну атмосферу на уроках, володіє матеріалом і проблемою, що
обговорюється, вправи, що використовуються структуровані та логічні. Позиція
вчителя та спосіб керування груповим навчальним процесом – «поряд».
Учитель стимулює дітей до обговорення, задає питання, звертається
до особистого досвіду дітей, узагальнює і підводить підсумки заняття на основі
висловлювань дітей.
Постійної уваги учителя заслуговує співпраця з батьками, дорослими членами
сім’ї. Алла Володимирівна звертає увагу
учнів і батьків на співпрацю при виконанні завдань, спрямованих на моделювання
здоров’язбережувальних компетенцій дітей. Програмою передбачена обов’язкова
участь дорослих у виконанні таких завдань (позначені у програмі *).
Оцінювання рівня навчальних досягнень учнів відбувається постійно. На всіх етапах уроку
прослідковується розвиток здоров’язбережувальних компетенцій. Особливістю
оцінювання здоров’язбережувальної діяльності дитини є відзначення як
позитивного навіть мінімального досягнення в школі, вдома, у громаді, для чого
необхідна тісна співпраця учителя з батьківською громадою.
Рекомендації:
Учителю основ здоров’я Горбань Аллі Володимирівні:
1. Продовжити
систематичне та цілеспрямоване здійснення
превентивної освіти учасників навчально-виховного процесу.
2. Активізувати
застосування ефективних форм та методів роботи з учнями , впровадження сучасних
інформаційних технологій та передового педагогічногодосвіду у
навчально-виховний процес.
3. Вжити дієвих
заходів щодо поповнення навчально-матеріальної бази з предмета необхідною наочністю,
відеопосібниками. Широко використовувати на уроках
відеосюжети з телепрограм, інші переконливі відеоматеріали при вивченні окремих тем чи аналіз конкретнихситуацій.
4. Забезпечувати своєчасне та обов`язкове виконання низки
практичних занять, передбачених програмою з «Основ здоров`я»; в учнівських
зошитах фіксувати певний алгоритм дій щодо виконання цих робіт, вчити учнів робити
відповідні висновки. Постійно
Директор школи С.М. Кучеренко
Немає коментарів:
Дописати коментар