вівторок, 4 червня 2019 р.

Наказ "Про упровадження інноваційних технологій на уроках із базових предметів та рівень навчальних досягнень учнів у 3 класі"

Кириківська ЗОШ  І-ІІІ ступенів
Наказ
29.03.2019      селище Кириківка         №35-ОД

Про  упровадження інноваційних технологій
на уроках із базових предметів та рівень навчальних досягнень
учнів у 3 класі

На виконання річного плану школи та у зв’язку з атестацією Каніщевої Олени Сергіївни протягом січня-березня перевірявся стан викладання базових предметів у 3 класі, дотримання державних вимог до змісту, обсягу навчальних програм та рівня навчальних досягнень учнів.
Контроль за вивченням стану викладання предметів у 3 класі передбачав вивчення рівня викладання предметів, перевірка наявності поурочних і календарно-тематичних планів їхня якість, методика перевірки знань, умінь і навичок учнів, впровадження активних, інноваційних форм і методів навчання, позакласна робота.
Результати перевірки вказують на те, що Олена Сергіївна, володіє методами і прийомами викладання в початкових класах. Працює над науково-методичною проблемою «Творчий розвиток особистості молодшого школяра  шляхом упровадження інноваційних форм і методів роботи на уроках у початковій школі».
Для розвитку творчих здібностей Олена Сергіївна використовує метод гри. Гра, як основна діяльність дитини в молодшому шкільному віці, є постійною її супутницею. Гра для дитини – перша можливість проявити себе, самовиразитись і самоствердитись. В іграх діти не тільки відображають реальне життя, а й перебудовують його.
Тобто гра розглядається як творча діяльність, в якій наочно виступає комбінуюча дія уяви. Тому в своїй роботі використовує розвивальні ігри як засіб навчання і виховання.
Навчання у грі розвиває пам’ять, увагу, уяву, допитливість, формує вміння знаходити закономірність, класифікувати та систематизувати матеріал, виявляти помилки, стимулює активність школярів, спонукає до ініціативи.
Проводить різні види конкурсів, вікторин: літературне чи математичне лото, аукціон знань, «мікрофон», «істинне-хибне», «плутанина», заохочую до складання тестів, кросвордів, ребусів тощо.
Для розв’язання проблемних завдань, ситуацій на уроках використовує групові та індивідуальні випереджальні завдання, залучаючи учнів до пошукової та аналітичної роботи. Учням цікаво створювати презентації самостійно, оскільки виникає змагання — хто створить кращу. Публічний захист презентації — це не лише звіт про проведену роботу, а й збагачення досвідом, обмін думками та цікавими знахідками, інтерактивне спілкування та якісне засвоєння навчального матеріалу.
Готуючи повідомлення в групах, учні роблять певні записи, звертають увагу на роль художніх засобів у висвітленні теми (роль опису, деталей, порівнянь тощо). Робота над текстом розвиває вміння і навички аналізу твору, а прогалини в знаннях учнів усуваються інформацією від інших членів групи. Крім того, такий вид роботи вимагає відповідальності перед однокласниками, оперативності у прийнятті рішень.
Так забезпечується співпраця у стосунках учителя та школярів.
Для забезпечення розвитку творчих здібностей учнів початкових класів потрібно використовувати в навчанні інтерактивні технології. Головна риса інтерактивних технологій - використання власного досвіду учнями під час розв'язання проблемних питань.
Під час інтерактивного навчання учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з товаришами, поважати їхню думку, критично мислити, приймати продумані рішення.
У початковій школі в ході роботи варто використовувати як групові так й індивідуальні форми роботи. Метою застосування групової форми навчання є залучення учнів до активної участі в процесі оволодіння програмовим матеріалом.
Також, групові завдання спонукають учнів до пошукової діяльності, використання додаткової літератури, довідників. Для того щоб за певною темою підготувати презентацію або ж дібрати до неї ілюстративний чи текстовий матеріал, продумати дизайн тощо, учні звертаються до багатьох джерел, відбирають ту інформацію, що стосується конкретної теми, естетично оформлюють свої роботи. Це важливо при вивченні оглядових тем, де опрацьовується великий за обсягом матеріал.
У навчально-виховній діяльності Олена Сергіївна застосовує такі інтерактивні технології: мозковий штурм або «мозкова атака, робота у великій групі (тобто з усім класом), «коло ідей», робота в малих групах, методи «прес».
Отже, методи інтерактивного навчання дають змогу швидко активізувати пошуково-пізнавальну діяльність учнів, максимально розкривають їх таланти.
По можливості, використовує і мультимедійні технології. Готує презентації до уроків і позакласних заходів.
Завдяки мультимедійним та інтерактивним технологіям відбуваються суттєві зміни в навчальному процесі, в центрі якого — особистість учня, а головною метою стає розвиток його інтелектуальних і творчих здібностей, пізнавальної активності, усвідомлення моральних цінностей. Не слід забувати, що вчитель відіграє головну роль, а комп’ютерні презентації — чудові додаткові технологічні засоби, що вивільняють час для вчителя і допомагають цікаво провести урок. Використання мультимедійних технологій у поєднанні з інтерактивним навчанням є однією з найефективніших форм навчання.
Особливу увагу приділяє стану викладання української мови, плануючи вправи, які б сприяли орфографічній і пунктуаційній зіркості, уміння бачити в тексті особливості графічної форми слова, помічати пунктуаційні знаки, усвідомлювати їх роль у реченні, а також уміння самостійно виправляти допущені помилки, зіставляючи написане зі зразком.
Від дітей вимагає повних відповідей. У своїй роботі використовує роботу колективну і індивідуальну, роботу в парах. В класі затишно, спокійно. Вчитель тримає під контролем весь клас. У роботі використовує руханки (для очей, вух, вироблення правильної постави).
Вимоглива до охайного письма в зошитах, правильного і безпомилкового. Під час роботи учнів біля дошки вимагає пояснення написання орфограми тим самим розвиває пам’ять і увагу, спостережливість.
Учитель планує види роботи на уроці на становлення графічної навички письма, набуття умінь скоропису, що є необхідним для виконання більшої кількості письмових робіт в 3-ому класі, вчить аналізувати мовні явища і робити висновки. Для вироблення навичок грамотного письма розробила цілу низку вправ, які з уроку в урок впроваджуються і приносять свою користь. На уроках української мови підбирає такі види роботи, щоб учням було цікаво: ігри, подорожі разом з казковими героями. Лічилки, скоромовки, сприяють розвитку мовного апарату. Працюючи над вивченням нового матеріалу вчить виділяти нове, пояснювати написання, визначати морфеми в словах, аналізувати мовний матеріал. При актуалізації опорних знань часто проводять «Бліц-турніри», «Мозковий штурм». На уроках використовує різноманітну наочність: схеми, таблиці, ілюстрації, предметні малюнки, ІКТ. Види роботи носять розвиваючий та творчий характер. Діти працюють над виведенням алгоритмів грамотного письма. Вчителька вимоглива до дітей, їхнього письма в зошитах під час виконання класних та домашніх робіт. Для вироблення грамотного письма використовує різні види диктантів: вибіркові, вільні, малюнкові, зорові.
Більшість учнів читають виразно, розуміють зміст прочитаного, вміють працювати з текстом, правильно оцінюють вчинки дійових осіб. Будує уроки таким чином, що крім
вправ для розвитку всіх якостей читання ,використовує різні прийоми й методи, які допомагають розвивати в учнів пізнавальні потреби через свідоме читання, закладаючи основи читацької культури: зміна видів, прийомів читання, творчі види робіт, літературні ігри, вікторини, пропагування книжки (куточок читача, тематичні виставки книжок).
На уроках читання вчитель приділяє чимало часу проблемі літературно-художнього розвитку учнів. Цей процес є дуже багатогранним, оскільки охоплює і ознайомлення з літературними жанрами, і роботу над словом, його лексичним значенням, відчуттям його звукової краси та художньої образності.
Учитель добре знає критерії оцінювання усних відповідей: правильність відповіді, її повнота, уміння застосовувати знання, послідовність викладу матеріалу та культури мовлення, рівень сформованості вмінь, рівень самостійності учнів під час виконання завдань. Однак, вчитель забуває, що за усну відповідь можна виставити учню оцінку одразу після виконання певного завдання, а не лише в кінці уроку.


Результати
директорських контрольних робіт учнів 3 класу
за І семестр 2018-2019 н. року
з української мови

Кількість
учнів
Високий
рівень
Достатній
рівень
Середній
рівень
Початковий
рівень
Середній
бал
Якість
знань
11
2
4
5
0
6,9
54,5

Перевіркою встановлено, що вчитель забезпечуює оволодіння учнями системою математичних знань, умінь і навичок, необхідних у повсякденному житті та достатніх для успішного вивчення інших предметів початкової школи. Формує в учнів елементарні математичні уявлення, логічні структури мислення, необхідні для забезпечення наступності у вивченні математики та інформатики в середній загальноосвітній школі. Відвідані уроки показали, що вчитель старанно готується до уроків, складає поширені поурочні плани, використовує наявну наочність, впроваджують новітні технології, нестандартні форми і види навчальної роботи: „Пошук Інформації”, „Мозковий штурм”, „Займи позицію”, „Ажурна пилка”, тощо.
 Початковий етап уроку починає з усної лічби, що сприяє розвитку не лише обчислювальних умінь, а й гнучкості та критичності мислення, кмітливості. На кожному з відвіданих уроків були проведені математичні диктанти. Важливе значення в математичній освіті учнів відіграють задачі. Вони виконують різні функції.
Перша функція - пізнавальна, якою передбачається засвоєння через задачі елементів арифметичної теорії, взаємозв'язок між результатом і компонентами арифметичних дій, кількісне відношення між числами. За допомогою задач формуються уявлення про величини, їх одиниці, зв'язок між величинами. Ці задачі розширюють пізнавальний досвід дітей, допомагають застосовувати здобуті знання в практичній діяльності.
Друга функція - дидактична, якою передбачено формування вмінь слухати задачу, повторити її детально або своїми словами, визначити відомі і не відомі величини, проаналізувати зміст задачі, зобразити задачу у вигляді малюнка, схеми, правильно здійснити вибір дії та обґрунтувати її, розв'язати задачу.
Третя функція - розвивальна, яка пов'язана з навчанням учнів правильно міркувати, висловлювати обґрунтовані судження.
Четверта функція - виховна, яка передбачає під час розв'язування задач виховання волі, стійкості, кмітливості.
Більшість учнів класу вміють розпізнавати геометричні фігури на моделях, малюнках і навколишніх предметах.
Визначають площу, периметр, довжину предметів. Недостатньо уваги приділяється навикам роботи з креслярськими інструментами (лінійкою, циркулем) при побудові малюнків.
Велике значення в навчанні учнів математики відіграє наочність, дидактичний матеріал.
Аналіз виконання контрольних робіт свідчить, що переважна більшість учнів в основному засвоїла навчальний матеріал на рівні вимог, може розв’язувати завдання на репродуктивному рівні. Але виявлено, що окремі учні недостатньо володіють навиками виконання завдань творчого характеру (застосування набутих знань у нових ситуаціях, завдання з логічним навантаженням). Недостатньо сформовані навички самоконтролю і самоперевірки  
Аналіз стану ведення учнівських зошитів з математики показує, що вчитель приділяє увагу формуванню навичок каліграфії і культури письмових робіт, проводить каліграфічні хвилинки, роботу над помилками. Проте не завжди відпрацьовується культура оформлення письмових робіт. Недостатня увага приділяється розвитку креслярських навичок.

Результати
 директорських контрольних робіт
за І семестр 2018-2019 н. року
з математики
Кількість
учнів
Високий
рівень
Достатній
рівень
Середній
рівень
Початковий
рівень
Середній
бал
Якість
знань
11
2
3
6
0
6,5
45,5

Учні Олени Сергіївни постійно беруть участь у Міжнародних інтелектуальних конкурсах «Кенгуру», «Колосок», конкурсі знавців української мови імені Петра Яцика, предметних Інтернет-олімпіадах із української мови та інформатики (проект Всеосвіта), за що отримують дипломи та сертифікати призерів та учасників.

Результати
навчальних досягнень учнів 3 класу
за І семестр 2018-2019 навчального року

Предмети
Високий
Достатній
Середній
Початковий
Серед. бал
Якість знань
 (у %)
Укр. мова
2
8
1
0
8,4
91
Літ.читання
5
5
1
0
9,1
91
Математика
3
4
4
0
7,8
64
Природозн.
3
5
3
0
8
73
Виходячи з вище викладеного
Наказую:
1.    Учителю початкових класів Каніщевій Олені Сергіївні:
1.1Для підвищення ефективності освітнього процесу продовжувати застосовувати у своїй роботі інноваційні форми і методи проведення занять, диференційований підхід у роботі з учнями з різним рівнем навчальних досягнень, використовуючи на уроках різнорівневі контрольні роботи та диференційовані домашні завдання.
1.2Продовжувати використовувати на уроках методи навчання, які б сприяли активній діяльності учнів, підвищенню їх мотивації до навчальної діяльності та пізнавального інтересу.
1.3На кожному уроці при підбитті підсумків проводити рефлексію діяльності учнів.
1.4У роботі над розвитком зв’язного мовлення особливого значення надавати переказуванню тексту (усного та письмового). Доцільно запроваджувати також написання стислих, творчих переказів, дбати про зростання рівня самостійності учнів.
1.5Систематично використовувати на уроках і в позаурочний час завдання творчого характеру. Вчити учнів давати повні та змістовні відповіді на поставлені запитання, розвивати критичне мислення, вчити висловлювати та доводити власні думки.
1.6Працювати постійно над поповненням методичної бази з предметів, які вивчаються у початкових класах.
1.7Психологічно готувати учнів до переходу на предметну систему навчання, підтримувати тісний зв'язок з учителями основної школи.
2.     Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора з НВР Долю В.В.



Директор школи                І.В. Моісеєнко

Немає коментарів:

Дописати коментар