середа, 28 червня 2017 р.

Довідка про стан викладання та рівень навчальних досягнень з географії

Довідка
про стан викладання та рівень навчальних досягнень з географії

        Відповідно до перспективного плану вивчення стану викладання навчальних предметів у  школі  та у зв’язку з атестацією вчителя географії Горбань А.В., зберігаючи наступність у вивченні стану викладання предметів, що були визначені відповідними наказами та пам’ятками відділу освіти Великописарівської РДА, протягом січня-березня 2016-2017 навчального року вивчався стан викладання географії в школі. Дане питання розглядалося на педагогічній раді (протокол  7 від 29.03.2017 року). Виданий наказ по школі від 30.03.2017 року № 28-ОД.      
       Уроки географії (6-10 класи)  в школі  викладає Горбань Алла Володимирівна, вчитель географії та біології, освіта вища, стаж безпосередньої педагогічної роботи 11 років, за результатами атестації в 2017 році учителю підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії».
Метою вивчення стану викладання географії було :
-         вивчення питання забезпечення базового рівня знань учнів з географії;
-         матеріально-технічне та методичне забезпечення НВП;
-         відповідність викладання навчальним програмам;
-         об`єктивність оцінювання навчальних досягнень учнів;
-         розвиток творчих здібностей учнів;
-         використання диференційованого підходу; формування знань, умінь і навичок у відповідності до вимог програм для загальноосвітніх шкіл;
-         науковість, планування навчального матеріалу;
-         підбір наочності, індивідуальних завдань з урахуванням індивідуальних здібностей учнів;
-         наявність поурочних і календарно-тематичних планів, їх якість;
-         використання наочних посібників;
-         раціональне використання робочого часу;
-         забезпеченість підручниками;
-         виконання практичних робіт відповідно до навчальних програм.
У 2016/2017 навчальному році у 6–8 класах загальноосвітніх навчальних закладів навчальний предмет «Географія» вивчається за навчальною програмою, укладеною відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392. До зазначеної навчальної програми було внесено зміни, що затверджені      наказом МОН України від  29 травня 2015 р. № 585. Зокрема, розвантажено програму для 8-го та 10-го класу.
2. Вивчення географії у 9 класі (Курс «Соціальна та економічна  географія України») у 2016/2017 навчальному році  відбувається за навчальною програмою з географії, розробленою відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 р. № 24 (зі змінами).
3. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Географія. 10  класи. Рівень стандарту. Академічний рівень. 2005р. Внесено зміни та затверджено наказом Міністерство освіти і науки України від 14.07.2016 № 826. 
Перевірка показала, що одним із вирішальних факторів стану шкільної освіти є рівень фахової та методичної підготовки вчителя, його кваліфікація та відношення до навчально-виховного процесу.
Аналіз стану вивчення рівня навчальних досягнень школярів та викладання географії показав, що вчитель Горбань Алла Володимирівна систематично працює над підвищенням свого методичного та фахового рівня, дотримуючись нормативу проходження курсової перепідготовки – кожних 5 років.
Календарні плани вчителя складено з урахуванням методичних рекомендацій. Поурочні плани відображають роботу вчителя з виконання державних програм, індивідуальну і диференційовану роботу з учнями. Практичні роботи виконуються згідно до вимог програм.
В  своїй роботі вчитель географії використовує наказ Міністерства освіти і науки України від  03.06.2008 № 496 «Про затвердження Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів», наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 10.05.2011 №423 «Про затвердження єдиних зразків обов’язкової ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності», додаток до  листа Міністерства освіти і науки України від від 17.08.2016р. № 1/9-437 «Про методичні рекомендації щодо вивчення географії у 2016/2017 навчальному році».
Досконало володіє методикою викладання свого предмета. Працює над проблемною темою «Краєзнавчий принцип у вивченні географії». Учитель впевнена, що однією з найголовніших умов підвищення ефективності уроку є впровадження різних форм і методів роботи: робота з атласом, контурними картами, глобусом; порівняльний метод, ілюстративний, демонстраційний, «живе» слово, художнє слово, спостереження, досліди, екскурсії, захист творчих робіт, мультимедійні презентації, відео сюжети.
         На  уроках слід відзначити ефективну  активізацію навчально-   пізнавальної  діяльності  учнів, різноманітні  форми  перевірки  знань, впровадження  індивідуалізації,  диференційований  підхід  до  перевірки  вивченого та  домашніх  завдань, інтерактивні  методи  навчання,   навчання учнів нетрадиційним  пошукам  розв'язання  елементарних  завдань.   Велика  увага  приділяється  розвитку  умінь  і  навичок  учнів,  застосування  набутих теоретичних знань в  практичній  діяльності. В ході перевірки виявлено, що вчитель Горбань А.В. звертає значну увагу на організацію самостійної роботи, учні справляються  із завданнями щодо відтворення інформації, працюють на конструктивному та творчому рівнях. Учні працюють із картами, схемами, таблицями, але слабше проявляють себе в тих завданнях, де вимагається більш глибоких знань, логічного мислення, аналізу вивченого матеріалу, розуміння взаємозв’язків.
На етапі актуалізації опорних знань  Алла Володимирівна застосовує «Інтелектуальну розминку», «Вірю-не вірю», «Географічну розминку», конкурс запитань, «Опитування-естафету», «Географічну мозаїку», «Лови помилку картографа», «Так-ні», «Знайди зайве».
Широко практикує на уроках метод «Прес», «Мікрофон», «Мозковий штурм».        
        У процесі формування географічних понять Алла Володимирівна прагне повністю задіяти в навчанні інтелектуальний потенціал кожного учня. Головний акцент робить на глибокому розумінні та самостійному використанні знань у нестандартних ситуаціях, в успішному розв’язанні проблемних завдань.
Учитель використовує на своїх уроках міжпредметні зв’язки, вчить учнів працювати з додатковою літературою, застосовує диференційовані завдання, особливу увагу приділяє урокам з комп’ютерною підтримкою.
 З 13   по 17  лютого  2017  року з метою формування у свідомості учнів системи поглядів, принципів, норм по­ведінки щодо географічного середовища, вироблення вмінь практично застосовувати здобуті географічні знання та користуватися джерелами географічної ін­формації, а також залучення учнів школи  до участі в позакласних заходах у закладі   підготовлено та проведено тиждень географії. Звіт по проведений тиждень географії надрукований у газеті «Ворскла».
                Велику увагу педагог приділяє роботі з обдарованими дітьми, готує школярів до участі у предметних олімпіадах та конкурсах. Вихованці вчителя постійні учасники  ІІ (районного) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з географії та економіки.
Виховує в учнів бережливе ставлення до природи, рідного краю, звичаїв свого народу. Формує позитивні риси характеру: справедливість, чесність, цілеспрямованість.
Особливу увагу приділяє краєзнавчій роботі. У 2013 році Горбань Максим був учасником освітнього проекту «Рідна Сумщина». Чижик Анна
(7 клас) посіла ІІІ місце у районній конференції «Герої сучасності – серед нас».
          Систематично підвищує свій фаховий рівень, активно займається самоосвітою, належну увагу приділяє вивченню і впровадженню передового педагогічного досвіду. Бере активну участь у роботі районного методичного об’єднання вчителів географії та економіки. Є керівником шкільного методичного об’єднання  вчителів математично-природничого циклу. Ділиться досвідом своєї роботи, проводить відкриті уроки, майстер – класи для вчителів природничого циклу району.
У 2013 році була учасником районного етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2014».

Результати   перевірки рівня навчальних досягнень учнів  з  географії у І семестрі 2016/2017 навчального року

Клас
Писали роботу
Рівень навчальних досягнень
Якість
знань
Середній
бал
високий
достатній
середній
початковий
6
19
4
6
7
2
52,6%
6,8
7
13
1
5
4
3
46,2%
6
8
9
0
3
6
0
33,3%
5,8
9
19
3
4
10
2
36,8%
5,6
10
5
0
2
2
1
40%
5,8

Середній бал  з  географії  по  школі  становить  6,1.

Отже, можна зробити висновки про те, що у системі роботи вчителя географії  Горбань А.В. намітились такі пріоритетні напрями:
-         екологічна спрямованість знань, що їх здобувають учні на уроках географії;
-         гуманістична спрямованість викладання курсу;
-         всебічне використання краєзнавчого матеріалу;
-         пошуки нових, нетрадиційних форм та методів навчання;
-         диференційований підхід до дітей з урахуванням їх індивідуальних здібностей, виявлення та підтримка обдарованих дітей.
Основними недоліками, виявленими  під час вивчення стану викладання географії є:
    - застарілі карти, деякі на російській мові;
    - відсутність топографічних інструментів;
     - відсутність географічного майданчика;
     - порушення  дотримання часових меж етапів уроку, зокрема, етапу актуалізації опорних знань.
Рекомендації:
Учителю географії Горбань Аллі Володимирівні:
1. Продовжувати використовувати перспективні освітні технології навчання географії  (проектні,  інтерактивні тощо), що дозволить пожвавити, оптимізувати й урізноманітнити форми та методи викладання географії, активізувати пізнавальну діяльність школярів, розвинути їхнє мислення та зацікавити предметом, більш активніше залучати до самостійної роботи з предмету.
2. Урізноманітнювати способи перевірки рівня навчальних досягнень учнів з предмету, зокрема, звернути увагу на  підвищення рівня теоретичної бази знань учнів, формуванню вмінь та навичок пояснювати виконання тієї чи іншої практичної дії в умовах парної роботи.
      3.  Удосконалювати роботу щодо підвищення рівня навчальних досягнень    учнів,  конкретизувати  мотивацію  навчальної  діяльності  учнів  та  зв'язок  з  практичними  навиками.     
  4. На уроках географії більше використовувати комп’ютерні тестові завдання, готуючи учнів до ДПА та ЗНО.
       5. Працювати над умінням учнів формулювати й висловлювати свою думку, робити висновки, порівнювати, висловлювати свої враження та ставлення.
       6. Активізувати роботу з обдарованими учнями, шляхом залучення школярів до розв’язку завдань підвищеної складності, олімпіадних завдань, участі в МАН, Інтернет-олімпіадах.
        7. Поповнювати матеріально-технічну базу кабінету за рахунок залучених коштів та виділених Кириківською селищною радою.



Директор школи                   С.М. Кучеренко

Немає коментарів:

Дописати коментар